Sydney

19 juli 2016 - Sydney, Australië

Bij aankoms bij ons appartement (10 uur 's morgens) konden we er meteen erin. Dat was mooi mazzel. Eerst maar eens douchen, schone kleren aan en de bedden verdelen. Maar na een uurtje begon ik wel te merken hoe weinig ik eigenlijk geslapen had tijdens de reis. En we moesten nog de hele dag. Dan maar er op uit. Eerst opzoek naar een winkel voor eten. Dat viel nog niet mee. We lopen natuurlijk net de verkeerde kant op en we lopen net niet ver genoeg door. Toen we dat eenmaal hadden was het tijd voor het middageten. Na het eten werd het nog lastiger om wakker te blijven. 's Middags zijn we naar het Opera House gewandeld. Het was zonnig en warm. Lekker in t-shirt daar een ijsje gegeten op de trappen met uitzicht op de haven en de harbour bridge. Vooral Emma had bij vlagen moeite om wakker te blijven. Ze viel een keer zelfs tijdens het lopen bijna in slaap. Op de arm was ook geen optie dan viel ze zeker in slaap. In de haven lag een groot cruiseschip. Thomas wou die graag bekijken. En hij had mazzel net toen we erbij stonden vertrok het schip. Na het avondeten zijn Ilse, Thomas en Emma direct naar bed gegaan. Die sliepen alle drie binnen 5 minuten. Ik ben zelf ook maar vroeg naar bed gegaan. Tijdens het eten kon ik m'n ogen al amper open houden.
Dinsdag zijn we met de pont naar de dierentuin gegaan. Alleen al de pont was een heel avontuur voor Ilse, Thomas en Emma. De dierentuin was erg leuk. We zijn vooral bij de Australische dieren wezen kijken. Hebben we de kangeroes en de koalas alvast gezien. Al vond Thomas denk ik de kabelbaan van de aanlegsteiger naar de ingang van het park boven op de rots wel het hoogtepunt. Ook vandaag hadden we zonnig en warm weer. Wat we morgen gaan doen weet ik nog niet. Volgens het weerbericht hebben we morgen met name in de ochtend regen. Dat zal wel uitslapen worden.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willem:
    19 juli 2016
    Leuk verhaal Marloes. Ik hoop dat jullie inmiddels bijgeslapen zijn. Veel plezier verder vanuit Maurik.