Kangoeroes

21 augustus 2016 - Cairns, Australië

Eindelijk weer internet. We hadden de laatste dagen eigenlijk geen internet of telefoonverbinding. We zaten een beetje afgelegen blijkbaar. Vanaf Rubyvale zijn we via Mackay doorgereden naar Airlie Beach. Hier hebben we een cruise gemaakt langs de whitsunday islands en gesnorkeld op het Great Barrier Reef. Het weer zat echter nogal tegen (bewolkt en vrij narde wind). Daardoor was de bootreis behoorlijk heftig en was het bij het snorkelen erg koud. Emma was er al klaar mee voordat ze het water in ging en Ilse had het alleen maar koud. Thomas zag het nog wel zitten. Zodra we in het water lagen zagen we hele mooie vissen onder ons zwemmen. We konden een touw volgen en zo een route snorkelen. Maar de kinderen vonden het alle drie maar niks die zee. Na 5 minuten stonden ze weer op het snorkelvlot te bibberen en waren ze er klaar mee. Dan maar aankleden en bij de glazenbodem vissen kijken. Ik heb nog wel alleen een stukje gesnorkeld en mooie vissen gezien. Toch viel het me allemaal wel een beetje tegen. De terugreis was nog heftiger dan de heenreis. Wij hadden allemaal een tabletje tegen zeeziekte genomen en hadden eigenlijk nergens last van. Maar veel mensen zaten met spuugzakjes op het achterdek. De bemanning moest hard werken om alles onder controle te houden. De volgende dag hebben we alleen wat op de camping rond gehangen. Het weer was niet geweldig en ze hadden er een waterpark. Ook hier was het water koud maar Ilse, Thomas en Emma wilden er toch meerdere keren naar toe. Daarna zijn we doorgereden naar Mutarnee. Daar zijn we in een nationaal park naar een waterval gewandeld. Vrijdag zijn we doorgereden naar Undara. Dat is een soort resort aan de rand van een nationaal park. Het was eerst 150 km snelweg het binnenland in en dan nog een oprijlaan van 15 kilometer naar de camping. Het was er echt prachtig. En bij aankomst sprongen de kangoeroes over de camping. Die avond hebben we een sunset toer gedaan. Met een busje het nationale park in en dieren zoeken. We hebben onder andere geleerd wat het verschil is tussen een kangoeroe, wallaby en wallaroo. Dat was handig want de volgende dag kwamen we ze allemaal in de buurt van de camper tegen. Daarna op een uitzichtspunt met een glaasje champagne naar de zonsondergang kijken. Vervolgens zijn we naar een grot gereden om vleermuizen te kijken. De volgende ochtend hadden we een toer naar de lavagrotten in het nationale park. Verder hebben we bij de camping gewandeld, gezwommen, naar het kampvuur en een echt bush ontbijt (brood roosteren boven kampvuur). Ik vond de omgeving daar echt prachtig. Het zijn nu alweer de laatste dagen van de vakantie. Aan de camper zijn we helemaal gewend. Het klaar maken voor vertrek gaat steeds sneller. Er zijn vrij veel dingen waar je aan moet denken. En ik vergeet er altijd een paar (dakraam open, wc deur niet goed dicht, wc klep niet dicht, waterpomp nog aan, ramen niet dicht, rek niet uit de oven, spullen in open vakken te hoog opgestapeld, etc.). Daarom hebben we nu een verdeling gemaakt. Ik maak alles klaar voor vertrek en Ilse, Thomas en Emma controleren alle drie een aantal zaken (Ilse de wc, Emma de ramen en de vakken, Thomas de oven en de knopjes). Wat wel ontbreekt in de camper is de afwasmachine. De kinderen moeten om de beurten helpen met de afwas. Of ik dan altijd sneller klaar ben is nog maar de vraag. Maar gezellig is het meestal wel. De kinderen willen alle drie ook wel weer naar huis. Ze missen hun eigen bed, speelgoed en vriendjes. We zijn vandaag doorgereden naar Cairns. We staan onze laatste 3 nachtjes op een alles erop en eraan camping. En voor het eerst ook met verwarmd zwembad. Ik schrijf dit dus ook aan het randje van het zwembad. Want hier mogen de kinderen tot 12 jaar alleen onder toezicht van een volwassenen zwemmen.

1. Irene:
    21 augustus 2016
    Dus het zit er bijna op.. Ik heb genoten van jullie verhalen. Ik hoop dat jullie de laatste dagen nog lekker uitrusten van alle avonturen en nog veel spetteren in het warme zwembad. En nog héél goed rondkijken om alles van Australië goed te onthouden. Waarschijnlijk komen jullie thuis met Lekker zomers weer. Goede terugreis!
  2. Karin:
    21 augustus 2016
    Ha, eindelijk de kangoeroes. Wat beleven jullie daar veel. Leuk om te lezen. Nog prettige dagen en goede terugreis.
  3. Bert:
    21 augustus 2016
    Toch nog kangoeroes in het wild gezien, nu kun je echt zeggen dat je in australië bent geweest.
    Fijn dat jullie zo genieten van alle mooie dingen en alles wat jullie daar doen.
  4. Anita en Anton:
    21 augustus 2016
    Jammer van de barre tocht naar het rif. Maar skippies zijn altijd leuk om te zien. Nog een paar fijne dagen en goede thuisreis.
  5. Willem:
    22 augustus 2016
    Marloes, bedankt voor de leuke verhalen en geniet nog van je laatste dagen in Australië. Alvast een goede terugreis gewenst.
  6. Ineke:
    25 augustus 2016
    Leyk hoor, kangoeroes kijken. Welkom terug weer.