Dolfijnen en surfen

4 augustus 2016 - Byron Bay, Australië

De camping in Coffs Harbour was erg mooi. De eerste dag hebben de kinderen rondgehangen in de speeltuin, het springkussen en het zwembad. Had ik mooi de tijd om de was te doen, de camper wat te poetsen en het zand uit de bedden te kloppen. Ook dit zwembad was toch wel een eetje te koud om echt in te zwemmen. Op zo dag zijn we naar de Dolphin Marina Magic geweest. Emma wou graag dolfijnen zien. Mochten we ze in bet wild niet meer tegen komen dan heeft ze ze in ieder geval gezien. Bij binnenkomst konden we meteen door naar het pinguinsvoere . De kinderen mochten ze allemaal een paar visjes geven. Daarna door naar de dolfijnen. Ilse, Thomas en Emma waren al helemaal blij toen de dolfijnen vlak langs het raam zwommen. Maar toen we bij het showbad kwamen bleek dat je gewoon aan net randje van het bad kon staan. Ze kwame regelmatig even met hun kop over de rand om te kijken. Af en toe kwamen ze ook met een bal aan die ze uit het bad gooiden. Ilse en Emma hebben een kusje gekregen van een ecbte dolfijn en van een zeeleeuw. Die zeeleeuw vonden ze wel een beetje groot en eng. Na de show gingen we nog even bij het bad kijken. We waren toen de enige muv de trainer. De dolfijnen waren volgens hem wel heel erg speels die dag. Ze bleven maar met de bal aankomen. De kinderen pakte die van hun aan en gooide hem met een boogje het bad in. De dolfijnen vingen de bal op en brachten hem weer terug. En ze wilden ook niet meer stoppen. Opgegeven moment vroeg Emma of ik het wou doen. Zij had geen zin meer maar vond het zielig voor de dolfijn om te stoppen. Uiteindelijk zwommen de dolfijnen weg en konden we gaan. Maandag zouden we een stuk gaan wandelen naar de botanische tuinen. Maar de route was deels gesloten waardoor we een alternatief moesten zoeken. Uiteindelijk hebben we wel een paar uur gewandeld. Het was wel leuk, maar echt heel geweldig toch ook weer niet. Maar ja die dagen zitten er nu eenmaal ook tussen.
Na Coffs Harbour zijn we doorgereden naar Byron Bay. Hier zou Ilse haar eerste surfles krijgen bij dezelfde surfschool als ik 12 jaar geleden. Na aankomst op dinsdag eerst maar bij de surfschool langs. Woensdag leek de beste dag. Op donderdag werden er hele hoge golven verwacht. Er werd de komende dagen wel regen voorspeld. Omdat er geen jeugdgroep was kreeg Ilse 2,5 uur priveles van Stu. We hadden mazzel want het bleef de hele ochtend droog. Ilse deed net heel goed. Ze kon al best vaak een stuk staan op haar board. Omdat Ilse geen engels kan, heb ik voor haar vertaald. Dat gaat natuurlijk prima bij de uitleg op het strand. Maar als Ilse en Stu ergens in de branding stonden ging dat dus niet. Daar had ik even niet bij stilgestaan. Af en toe kwamen ze even terug voor uitleg. Na 2 uur was ze koud en moe. Stu had nog een klein surfpakje meegenomen. Dan konden Thomas en Emma het ook proberen. Die zijn ook nog even met Stu de branding in geweest. Vooral Emma ging erg goed. Thomas kon ook al een keertje staan. Helaas was het fototoestel toen al leeg waardoor ik geen mooie foto's van ze heb. Misschien dat we nog wel een keer ergens gaan surfen.
Jammer genoeg ging het woensdagmiddag regenen. En nu op donderdagavond regent het nog steeds. Vandaag dus lekker uitgeslapen en vooral in de camper gehangen. Op de camping in Coffs Harbour hadden we gratis wifi. Daar kon Emma Tom en Jerry filmpjes kijken op Youtube. Dat was wel even balen voor haar dat het hier niet kon. We kwamen in het dorp vanmiddag een dvd van Tom en Jerry tegen. Dan kan ze nu toch af en toe even een filmpje kijken (camper met tv en dvd speler). Morgen rijden we weer verder naar het noorden. De bedoeling is Hervey Bay maar die afstand is vrij groot. Als het te ver is zoeken we wel wat eerder ergens een camping uit. In Hervey Bay gaan we een walvissencruise doen. Dat wou Thomas graag doen hier in Australië.

1. Bert:
    5 augustus 2016
    Wat goed dat Thomas en Emma ook hebben gesurfd!
    Het is zeker wel heel bijzonder om op een grote golf naar het strand te surfen. Leuk hoor.