De vliegreis

19 juli 2016 - Sydney, Australië

We zijn ondertussen aangekomen in Sydney. De reis is goed gegaan. Iedereen had in het vliegtuig z'n eigen schermpje met films, tv-series en spelletjes. Daar hebben Ilse, Thomas en Emma zich heel lang mee kunnen vermaken. Het is zelfs zo erg dat Emma nu al vraagt wanneer we weer naar huis gaan. Ze wil zo graag weer Tom en Jerry filmpjes kijken. Het eerste stuk van Amsterdam naar Dubai vonden ze het alle drie zo spannend dat ze niet geslapen hebben. Maar de laatste twee uur werd het wel saai. Dan maar weer een rondje door het vliegtuig. Het zat helemaal vol dus veel bewegingsruimte was er niet. Zo'n 10 minuten voordat we gingen landen vielen Thomas en Emma in slaap. Die waren bijna niet meer wakker te krijgen. Vooral Thomas had het er moeilijk mee. Zodra we ergens bleven staan, ging hij zitten en vielen z'n ogen weer dicht. Van Dubai naar Bangkok en van Bangkok naar Sydney hebben we allemaal een paar uur liggen slapen. Voor de kinderen werd goed gezorgd. Voor vertrek kregen ze allemaal een soort knuffeltasje met een fleecedeken erin en een kinderkoptelefoon. Ze kregen steeds als eerste hun speciale kindermenu met pasta en verder allemaal lekkere dingen zoals chips, koekjes, kitkat en een leuke verrassing. In Dubai bleek dat we ook nog via Bangkok vlogen. Moesten we in Bangkok allemaal uitstappen. Snel een rondje lopen via de beveiligingscheck en terug naar het vliegtuig om weer op dezelfde plek te gaan zitten. Het onderbrak de reis wel weer even. Konden de kinderen even rennen en springen. Elke keer als we moesten overstappen kregen de kinderen weer een knuffeltasje. Uiteindelijk hebben ze 7 van die tasjes verzameld. Het werd steeds lastiger om ze ergens in de rugzak van de handbagage kwijt te raken. In Sydney waren we snel door de douane heen. Ik had bedacht om met de trein naar het centrum te gaan. Maar de kinderen waren zo moe dat we uiteindelijk maar een taxi genomen hebben.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    20 juli 2016
    Wat een schattige foto van slapende kinderen, altijd weer geweldig om te zien. Moesten jullie echt 7 keer overstappen? Het houdt je wel wakker maar zucht, 1 x zou ook wel goed geweest zijn,toch? Jullie hebben gelukkig mooi weer maar in Nederland is het ook tropisch warm. Hebben we toch nog iets hetzelfde. Veel plezier in dat verre land, inger vond het erg leuk dat ze een verjaardagsbericht vanuit Australië kreeg. Fijne vakanite,groetjes,Gerard inger en ingrid
  2. Simon:
    24 juli 2016
    Leuk, die Tom en Jerry. Zeg maar tegen Emma dat ze zich geen zorgen moet maken over Tom en Jerry. Ik weet een adres waar er genoeg dvd's zijn met Tom en Jerry