Van de bergen naar de zee

23 juli 2016

De Blue Mountains is een prachtig natuurgebied. Vlakbij de camping kan je met een kabelbaan vanaf de klif de vallei in. Door de bescherming van de rotswand heb je beneden in de vallei een soort regenwoud. We hebben daar gewandeld en zijn met verschillende kabelbanen en treintjes op en neer geweest. Ook was er een prachtige waterval. Ilse, Thomas en Emma hebben daar lekker gespeeld. Dat leverde twee paar natte sokken en schoenen op. Er is alleen een groot nadeel .... het weer. Doordat je daar al op een aardige hoogte zit wordt het er 's avonds en 's nachts erg koud. Nu waaide het er ook hard nog waardoor het ook overdag koud was. De kachel in de camper kon het 's avonds niet lekker warm stoken en ook 's nachts had ik het regelmatig koud. De camper stond te schudden in de wind. Een van Thomas z'n crocsen was uit de camper gevallen. Die is de halve camping over bewaaid. Gelukkig hebben we hem weer terug gevonden. Emma kreeg het overdag ook niet lekker warm waardoor die veel liep te klagen en te piepen. Dus hebben we de hele boel ingepakt en zijn we op zoek gegaan naar een warmer plekje.
Nu zitten we ten noorden van Sydney aan de kust (The Entrance). Het stadje ligt bij de plek waar een groot meer uitmondt in de oceaan. De camping ligt op de noordoever. We kijken vanuit de camper over het meer naar de boulevard van het stadje. De oevers zijn verbonden met een brug waarover we naar het stadje kunnen wandelen. Er zit hier een hele groep pelikanen. De kinderen stonden eerst wel een beetje vreemd te kijken naar die grote vogels. We hebben al best wat vogels gezien. In de Blue Mountains zaten veel kaketoos en we zagen een of andere roze papegaai. We hebben ook een lylebird gezien en gehoord. Het verschil in temperatuur tussen Katoomba en hier is best groot. 's Avonds blijft het veel warmer. De kachel hoeft nu niet aan. De camper begint al steeds meer te wennen. De meeste spullen hebben nu wel een plekje. Ik heb ook eindelijk de tafelpoot gevonden. Van een tafel had ik wel het blad maar kon ik de poot niet vinden. Alles is hiet bijzonder efficient weggewerkt. Maar voor mij blijkbaar niet altijd even logisch. Maar goed die tafel kunnen we nu ook gebruiken. Thomas heeft ook de bbq in de kampkeuken ontdekt. Nu staan we daar elke avond het vlees te bakken. Wel een leuke en makkelijke manier om met anderen op de camping in contact te komen.

1. Bert:
    23 juli 2016
    De natuur ziet er heel mooi uit. Lekker die warmte.
    De camper is ook mooi. Lekker ruim.
  2. Simon:
    24 juli 2016
    De camper is inderdaad best indrukwekkend. Gelukkig lees ik dat je er goed mee kunt rijden en mooi dat "kok" Thomas de bbq heeft ontdekt.