Zwemmen, kampvuur en zandboarden

29 juli 2016 - City of Coffs Harbour, Australië

We hebben in The Entrance veel op het strand gezeten. We konden daar niet in de zee zwemmen. Maar naar de zee rennen en dan weer wegwezen voor de volgende golf is ook erg leuk. En ik elke avond maar weer schoenen en sokken drogen. Thomas bouwde steeds zandkastelen op de vloedlijn. En dan kijken hoe de zee het weer wegspoelt. We zagen zelfs nog een paar dolfijnen voor de kust zwemmen. Na The Entrance zijn we doorgereden naar Lemon Tree Passage. De kinderen wilden graag een camping met een zwembad en hier zat een camping met alles erop en er aan. Met een uurtje of 2 rijden waren we er. Na het parkeren van de camper gingen ze opzoek naar het zwembad. Daarna badkleding aan en ze waren klaar om te zwemmen. Het water leek me niet erg warm maar volgens Ilse was je er na een paar slagen doorheen en zou het heerlijk zijn. Ze sprongen er met een bommetje in. En waren er na 10 seconden weer uit. Ze doen hier niet aan verwarmde zwembaden. In de zomer is het zo warm dat het water vanzelf aangenaam wordt. En in de winter gaat er toch niemand zwemmen. Behalve mijn kinderen dan. Met een temperatuur 's nachts van 10 graden is het water niet zo warm. Na 5 minuten zijn we richting warme douche gegaan. Dat beviel ze een stuk beter.
Terug in de camper zag Emma rook achter een carvan vandaan komen. Daar bleek de kampvuurplek te zijn. De camping zorgt voor goed stookhout en vanaf 15 uur mag het vuur worden aangestoken. Thomas zat er direct met z'n neus bovenop. Al snel verzamelt zich een groepje campinggasten met bier, wijn en toastjes. Het was erg gezellig rond het kampvuur. Het enige wat ontbrak waren de marshmellows. De volgende dag zijn we naar Anna Bay gereden om te sandboarden. Daar is een heel groot gebied met zandduinen. Met een 4 wheel drive bus zijn we over de zandduinen naar een geschikte duin gereden. Daar kregen we allemaal een soort snowboard. Al mocht je hier alleen op zitten. Het duin zag er erg steil uit. Als je boven aan op het randje stond leek het allemaal best wel heftig. Maar het was alleen maar heel erg leuk. Door je handen achter je op het zand te houden kun je remmen en sturen. Zelfs Emma ging er in haar uppie vanaf. Het omhoog klimmen was best zwaar. Vooral Emma had moeite om haar board mee naar boven te hijsen. Na een uurtje waren ze dan ook wel moe. Ilse en Thomas gingen lekker in het zand spelen en Emma at met mij een broodje. Uiteindelijk zijn we er twee en een half uur geweest. We hebben ons uitstekend vermaakt, goed aan de conditie gewerkt en het zand zat echt overal. Het zat ook in broekzakken en sokken etc. Daardoor leek de camper 's avonds ook wel een duingebied. Op de terugweg hebben we nog even marshmellows gehaald. Toen we weer op de camping kwamen was het kampvuur alweer aan. Snel een stok zoeken, puntje eraan slijpen en roosteren maar. Ook nu was het weer erg gezellig bij het kampvuur. Vrijdag zijn we doorgereden naar Coffs Harbour. Het was de langste rit tot nu toe. Maar de kinderen hebben zich prima gedragen. De wc in de camper is dan wel heel erg handig. We staan op een erg mooie campig met leuke speeltuin, springkussen, mooi (onverwarmd) zwembad en hij ligt aan het strand. De planning om hier een paar dagen te blijven hangen.

1. Bert:
    31 juli 2016
    Leuke dingen doen jullie daar!
    Mooie foto's. Het lijkt de sahara wel.
  2. Irene:
    2 augustus 2016
    Ik zit heerlijk mee te genieten van je verslagen en foto's. En te bedenken welke leuke dingen jullie allemaal nog gaan doen. Jullie zijn een goed team! Geniet er nog van. Groetjes aan de kids.